Her informerer de følgerne sine om nyheten samtidig som de refererer til artikkelen, en enkel måte å markedsføre positiv omtale.
En virksomhet kan bruke Twitter slik som andre sosiale medier, enten om det gjelder å svare på direkte kritikk fra kunder eller håndtere dårlig presse. De kan engasjere kunder til å tweete både ris og ros. Da kan de svare på den aktuelle kritikken og eventuelt løse problemet, samtidig som de kan retweete gode skussmål. Det er en sterk tillitserklæring å få gode tilbakemeldinger fra kunder og slike “anmeldelser” er noe potensielle kunder vurderer sterkt i en kjøpsfase. Dårlig presseomtale kan også forsvares via Twitter og sammen med kritikk fra kunder, bør dette behandles av ansatte med god kompetanse innenfor informasjon og service. Hvis dette håndteres dårlig, kan det få fatale konsekvenser for bedriftens rykte. I sammenheng med det, bør bedriften tenke godt igjennom sine tweets og kampanjer på Twitter. McDonalds lagde en kampanje der de la ut en tweet med hashtaggen McDstories. På grunnlag av en noe vag hashtag, ble resultatet at personer delte mange negative historier og hashtaggen “went viral”.
For å oppsummere: Så lenge man bruker og respekterer Twitter på et profesjonelt nivå, kan man engasjere seg på denne plattformen og styrke virksomhetens rykte. Twitter er generelt en bra kanal for å oppdatere sine følgere med aktuelle saker.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar